Forum Odkryta 1 Warszawa Strona Główna Odkryta 1 Warszawa
Oficjalne forum dyskusyjne osiedla przy ulicy Odkrytej 1 w Warszawie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

tramwaj

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Odkryta 1 Warszawa Strona Główna -> Nasza Białołęka...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radek.odkryta




Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:01, 30 Wrz 2008    Temat postu: tramwaj

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MM




Dołączył: 18 Wrz 2006
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:32, 15 Cze 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Ostatni dzwonek na tramwaj na Białołękę. Unia naciska
Jarosław Osowski 2010-06-15, ostatnia aktualizacja 2010-06-14 22:16:25.0

Unia Europejska naciska, by Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na budowę linii tramwajowej przez Tarchomin. Są jednak ogromne problemy z tą inwestycją. Szybciej będą tory na Bemowie


Opóźniający się projekt nowego połączenia Tarchomina i Nowodworów ze stacją metra Młociny coraz bardziej grozi ratuszowi ogromną kompromitacją: to już ostatni dzwonek dla urzędników, by zaczęli budowę choć pierwszego fragmentu torów wzdłuż ul. Światowida do tymczasowej pętli za ul. Mehoffera. Inaczej tramwaje nie ruszą tędy w momencie otwarcia mostu Północnego pod koniec 2011 r. Właśnie mija rok od rozpoczęcia budowy nowej przeprawy, a przygotowania do tramwajowej inwestycji ciągle w lesie, choć zaczęły się już wiosną 2008 r. Wybrany wkrótce potem projektant dostał aż półtora roku na przygotowanie kompletu dokumentów wraz z pozwoleniem na budowę. Mimo to wciąż ich nie ma, nie udało się dotrzymać już dwóch terminów.

Choćby kawałek torów

Nikt więc już w ratuszu nie marzy o otwarciu nowej linii od razu w całości (2,5 km) aż do pętli Winnica w okolicy skrzyżowania Modlińskiej z ul. Poetów. Nie można tam skupić wszystkich gruntów, tramwajowe projekty nie pokrywają się z planem zagospodarowania, w dodatku miasto uparło się, by przy okazji dobudować bardzo szeroką ul. Światowida. To budzi protesty okolicznych mieszkańców. Powstał nawet społeczny projekt nowej linii tramwajowej. Część urzędników przyznaje nieoficjalnie, że jest znacznie lepszy od oficjalnego, ale klamka zapadła.

Zamieszanie zaniepokoiło Unię Europejską. W lipcu zeszłego roku prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz pochwaliła się, że na linię do Winnicy Bruksela przyznała nam aż 279 mln zł. UE dokłada się też do wartego 1,5 mld zł kontraktu z bydgoską Pesą na dostawę 186 nowych wagonów Swing. Pierwszy z nich jeździ od dziś trasą czwórki z Bródna na Wyścigi. Na Tarchomin Tramwaje Warszawskie chcą skierować 31 swingów. - Unia ciśnie nas, żeby ogłaszać już przetarg na budowę torów - powiedział "Gazecie" prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos. Pytany, kiedy to się stanie, nie chciał podać żadnego terminu. Powód: niejasna sytuacja z pozwoleniem na tę inwestycję.

Dwie linie, dwa tory

Lepsze informacje prezes Karos ma dla mieszkańców Bemowa. Tu Tramwaje zamierzają dokończyć brakujący odcinek torów wzdłuż ul. Powstańców Śląskich. Spółka dostała dla nich właśnie decyzję środowiskową. Na prośbę miejskiego inżyniera ruchu trwają dodatkowe obliczenia i pomiary dla skrzyżowań z Górczewską i Radiową, gdzie będą się zaczynać nowe tory. Znany jest już ich przebieg. Tramwaje pojadą środkiem między jezdniami ul. Powstańców Śląskich (m.in. nowym wiaduktem nad trasą ekspresową S8 budowaną przez środek Bemowa) aż za skrzyżowanie z Radiową, które musi zostać całkowicie przebudowane - na jego środku znajdą się rozjazdy z istniejącą linią w kierunku Koła. Dopiero 200 m dalej tory skręcą na wschodnią stronę ul. Powstańców Śląskich.

- Przetarg na firmę, która zaprojektuje, a potem zbuduje nową linię, chciałbym ogłosić jeszcze przed urlopem - deklaruje prezes Karos. Czyli najpóźniej 15 lipca. Ratusz liczy, że akurat na jesienne wybory samorządowe uda się podpisać umowę z wykonawcą, początek robót przewiduje na marzec, a ich koniec - na sierpień 2011 r.

Jeszcze w tym roku tramwaje mają wrócić na odcinek wzdłuż ul. Dywizjonu 303 w stronę Boernerowa. Aż do zakrętu w ul. gen. Kaliskiego zyska on drugi tor, a na przystanku przed Wojskową Akademią Techniczną planowana jest nowa mijanka. To pozwoli skierować do rozbudowujących się osiedli w tej okolicy nową linię tramwajową bezpośrednio z centrum.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Odkryta 1 Warszawa Strona Główna -> Nasza Białołęka... Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin